چهارشنبه،26 ارديبهشت 1403 English

معاونت تحقيقات و فناوري

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • دسترسي دانشگاه علوم پزشكي لرستان به اكوسيستم جامع توليد و انتشار كتاب‌هاي الكترونيكي چندرسانه‌اي و‌ تعاملي EPUB3
      كد خبر: 22513
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      تعداد بازديد: 175

      دسترسي دانشگاه علوم پزشكي لرستان به اكوسيستم جامع توليد و انتشار كتاب‌هاي الكترونيكي چندرسانه‌اي و‌ تعاملي EPUB3

      به مناسبت هفته پژوهش تفاهم‌نامه مابين دانشگاه و ساينيتو بوك براي توليد و عرضه كتاب‌هاي مدرن چندرسانه‌اي و تعاملي منعقد شد. از اين پس مولفين دانشگاه علوم پزشك لرستان بدون پرداخت هزينه قادر به توليد كتاب‌هاي الكترونيكي مدرن هستند.
      اين كتاب‌ها در قالب EPUB3 منتشر مي‌شوند و علاوه بر متن و تصوير شامل فيلم، پيوند و محتواي تعاملي نيز هستند كه تجربه‌اي مستندوار، جديد و خوشايند را براي خوانندگان فراهم مي‌كنند.
      عدم قابليت عرضه محتواهاي علمي و آموزشي در يك بستر واحد يكي از چالش‌هاي سيستم‌هاي پژوهش و آموزش عالي امروز است. فناوري‌هاي اطلاعات و ارتباطات به طور فزاينده‌اي تبديل به ابزارهاي واسطه يادگيري مي‌شوند. بر اين اساس، در حال حاضر علاقه به استفاده بهتر از داده‌هاي منابع مختلف براي كمك به دانشگاه‌ها براي اثربخشي بيشتر در زمينه‌هاي آموزش و پژوهش وجود دارد.
      هر مخاطب به روشي متفاوت ياد مي‌گيرد و برخي دانشجويان و پژوهشگران نيز نيازهاي ويژه‌اي دارند.
      ساينيتو بوك مي‌تواند تركيبي از متن، فيلم، پادكست، تصاوير و ماژول‌هاي تعاملي مانند آزمون و خودارزيابي را در يك بستر واحد عرضه كند.
      اين يك ابزار عالي است تا مخاطبين به طور مستقل بتوانند درك محتوا را با سرعت مدنظر خود كشف كنند. آنها يك متن مي‌خوانند يا يك فيلم تماشا مي‌كنند و يا در يك تمرين تعاملي به سوال پاسخ مي‌دهند كه اين مي‌تواند يك روش مثبت براي مخاطبين به‌منظور ارزيابي پيشرفتشان بدون ايجاد فشار بر آنها بر خلاف ساير ابزارهاي ارزيابي مانند امتحانات و آزمون‌ها باشد. ماژول‌هاي ارزيابي به نويسندگان كتاب كمك مي‌كنند تا پيشرفت دانش فراگيران را درك كنند. به عنوان مثال، اگر مخاطب يا دانشجويي نتواند سناريوهاي پايه را پشت سر بگذارد، آنگاه مجريان و نويسندگان كتاب مي‌توانند از ماژول‌هاي بازخوردهاي تعاملي استفاده كنند تا ببينند كه اين فراگير به خوبي ياد نمي‌گيرد و ممكن است تغييراتي را در كتاب اعمال و ويراست جديد آن را منتشر كنند.
      اعضاء هيئت علمي، مدرسين و دانشجويان علوم پزشكي لرستان مي‌توانند با استفاده از ساينيتو بوك با افزودن عناصر تعاملي، ارائه طراحي پاسخگو و در نهايت ايجاد ارائه جذاب محتوا، كاربران را بيشتر درگير خواندن محتوا كنند.
      اكوسيستم نشر ديجيتال ساينيتو بوك از DRM پشتيباني مي‌كند. اين بدان معني است كه كاربران نمي‌توانند كتاب‌هاي الكترونيكي را به اشتراك بگذارند. DRM كتاب‌هاي الكترونيكي را از سرقت و پخش غيرمجاز محتوا محافظت مي‌كند.
      امروزه رابط كاربري توليد محتوا بايد به شكلي كاربر پسند طراحي شود. مولفين بايد بتوانند بدون هيچ مشكلي فني، كتاب‌هاي الكترونيكي خود را ايجاد و منتشر كنند. اين تنها با طراحي پلت‌فرم خلاق امكان‌پذير است. اگر مولف مجبور باشد براي هر قدم ديگر از ساخت كتاب پويا و تعاملي از ساير محصولات و فناوري ها كمك بگيرد، اين يك مانع بزرگ و نااميد كننده است. استوديوي نويسندگي ساينيتو بوك داراي رابط كاربري آسان است و امكان ايجاد و انتشار صحيح كتاب را به آساني براي دانشگاه فراهم مي‌كند.


      تعامل يك ضرورت در كتاب الكترونيكي است و باعث مي‌شود كه كتاب‌هاي الكترونيكي EPUB3 محبوب‌تر از كتاب‌هاي معمولي باشند. تلاش دانشگاه علوم پزشكي لرستان بر اين بوده است تا تجربه خواندن شگفت‌انگيز را براي خانواده پژوهشي و آموزشي دانشگاه فراهم نمايد.
      به‌زودي وبينارهايي جهت آشنايي اعضاء هيئت علمي، اساتيد و نويسندگان براي استفاده از امكانات نشر ديجيتال برگزار خواهد شد.
      جهت مشاهده برخي از اين كتابها مي‌توانيد مراجعه نماييد به
      https://store.scinito.com

       

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543356 آخرین به روزرسانی: 16 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

ادرس: خرم اباد، كمالوند، كيلومتر٤ جاده خرم اباد- بروجرد، مجتمع پرديس دانشگاهي علوم پزشكي لرستان، معاونت تحقيقات و فناوري
تلفن:06633120172 فكس:06633120173
ايميل حقوقي: research@ lums.ac.ir
Page created in 0.98398518562317 seconds.
memoryUsage : 9445Kb