دوشنبه،10 ارديبهشت 1403 English

معاونت تحقيقات و فناوري

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • برگزاري ششمين جلسه شوراي پژوهشي دانشگاه
      كد خبر: 21758
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      تعداد بازديد: 97

      برگزاري ششمين جلسه شوراي پژوهشي دانشگاه

      برگزاري ششمين جلسه شوراي پژوهشي دانشگاه

      در مورخه چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰
      ساعت ۹ لغايت ۱۰/۳۰ در سالن جلسات معاونت تحقيقات و با حضور استاد دكتر ابراهيم فلاحي معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه و خانم دكتر صمدبيك مدير پژوهشي دانشگاه ؛ ششمين جلسه شوراي پژوهشي دانشگاه برگزار گرديد.

      در اين جلسه موارد ذيل مورد بحث و بررسي قرار گرفت:
       

      بررسي طرح هاي پژوهشي دانشكده ها

      بررسي موارد واصله از وزارت

      بررسي درخواست پژوهشگران

      صدور مجوز كارگاه ها

      جلسه به صورت مجازي در بستر skyroom برگزار شد.

      در اين جلسه؛ سرپرستان مراكز ؛ معاونين پژوهشي دانشكده ها و ساير اعضا به صورت مجازي حضور داشتند.

      شايان ذكر است كه در ابتداي جلسه ؛ استاد دكتر ابراهيم فلاحي از رياست محترم دانشگاه به خاطر حمايتهاي همه جانبه اي كه از حوزه پژوهش داشتند تشكر و قدرداني نمودند و كسب اين رتبه ها را به ايشان و جامعه دانشگاهي تبريك گفته
      و در خصوص رتبه هاي برتر كسب شده توسط معاونت تحقيقات در محور فعاليت خلاقانه در مديريت پژوهشي و مراكز تحقيقاتي به ايراد صحبت پرداختند. ايشان اشاره نمودند كه فعاليت خلاقانه در مديريت پژوهش دانشگاه علوم پزشكي لرستان رتبه اول را در بهترين هاي پژوهش در حوزه كوويد-۱۹ در كشور كسب نموده است. در اين فعاليت خلاقانه مسير تصويب طرحهاي تحقيقاتي به گونه اي كه در كمترين زمان ممكن، انجام شود به خوبي شرح و توضيح داده شده است كه ميتواند الگوي خوب و مناسبي براي ساير دانشگاهها در بهبود فرايندها و مديريت پژوهش باشد. بيشترين امتياز كسب شده براي اين مورد در قسمت ارتقا فعاليتهاي پژوهشي و قابليت اجراي مناسب بوده است. همچنين، فعاليت خلاقانه مركز تحقيقات هپاتيت رتبه دوم را در فعاليت خلاقانه در مراكز تحقيقاتي كسب كرد. مشاركت در راه اندازي آزمايشگاه تشخيص مولكولي )PCR-qRT-Time Real )كرونا ويروس جديد )كوويد-19 در استان لرستان از فعاليتهاي خلاقانه مركز تحقيقات هپاتيت 8 دانشگاه بوده است. اين مركز تحقيقات با استفاده از پتانسيلهاي فني و زيرساختي مركز تحقيقات هپاتيت لرستان براي ايجاد يك تيم فني كارآزموده و آموزش دهنده در سطح استان، موفق به آموزش و راه اندازي چند مركز تشخيصي در شهرستانهاي استان لرستان (ازجمله دورود و بروجرد) گرديده است. بيشترين امتياز كسب شده براي اين مركز تحقيقات در بخشهاي مربوط به ارزشيابي مناسب، كمك به فرآيندهاي كاري و تناسب با تخصص بوده است.

      همچنين ذكر نمودند كه بسياري از فعاليت هاي ارزشمند ديگر در اين خصوص انجام شده است كه به دليل عدم مستند سازي با استمرار گزارش نشدند.

      ضمنا ايشان، ابراز داشتند كه كميته تحليل داده ها‌ي كوويد ۱۹ در معاونت تشكيل شده است، و چندين گزارش ارايه نموده است و اين كار به صورت مستمر و با تحليل هاي بيشتر ادامه خواهد داشت.

      همچنين ايشان از مديران تحقيقات و روساي مراكز خواستند كه امكان مشاركت بيشتر و ترغيب پژوهشگران به انجام پژوهش هاي كوويد و توليد برون داد علمي در اين خصوص را فراهم نمايند.

      در ادامه دكتر صمدبيك بيان داشتند با حمايت هاي رياست دانشگاه، مديريت جناب آقاي دكتر فلاحي، تلاش و زحمات كارشناسان معاونت تحقيقات،  همكاري معاونين پژوهشي و روساي مراكز تحقيقاني اين رتبه هاي افتخار آفرين و ارزشمند كسب شده است، كه جا دارد به همه اين عزيزان تبريك گفت.

        دكتر صمد بيك اشاره نمودند كه با توجه به تاكيد وزارتخانه بر استفاده از تحقيقات كوويد به اعضاي هيات علمي در خصوص اهميت نگارش علمي و صحيح فرم ترجمان دانش اين طرح ها تاكيد شود چون به صورت دوره اي نتايج اين طرح ها و فرم ترجمان دانش به وزارتخانه ارسال مي شود
       
      ايشان در ادامه اظهار ‌داشتند از نظر تعداد مقالات منتشر شده در زمينه كوويد وضعيت مطلوبي داريم.

       روابط عمومي معاونت تحقيقات و فناوري دانشگاه

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

ادرس: خرم اباد، كمالوند، كيلومتر٤ جاده خرم اباد- بروجرد، مجتمع پرديس دانشگاهي علوم پزشكي لرستان، معاونت تحقيقات و فناوري
تلفن:06633120172 فكس:06633120173
ايميل حقوقي: research@ lums.ac.ir
Page created in 4.6506068706512 seconds.
memoryUsage : 8495Kb