دوشنبه،10 ارديبهشت 1403 English

معاونت تحقيقات و فناوري

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • ‍ پيام معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي لرستان به مناسبت فرارسيدن "هفته ي سلامت" ؛
      كد خبر: 19036
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      تعداد بازديد: 87

      ‍ پيام معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي لرستان به مناسبت فرارسيدن "هفته ي سلامت"

       هفته سلامت سال ۹۹ از يكم تا هفتم ارديبهشت در سراسر كشور امسال با شعار محوري حمايت همگاني از مدافعان سلامت برگزار مي شود و سومين روز اين هفته به " آموزش، پژوهش، فناوري و توليد ملي در مقابله با كرونا " اختصاص يافته است.

      امروزه به علت تغييرات مختلفي كه در جوامع انساني ازجمله افزايش جمعيت، ظهور بيماري‌هاي نوپديد همچون كوويد 19 و بيماريهاي باز پديد، تغييرات در هرم جمعيتي و افزايش جمعيت سالمندان، ورود فنّاوري‌هاي جديد، گرايش به سمت تخصصي شدن خدمات سلامت و ... نظام‌هاي سلامت به نظام‌هاي كاملاً پيچيده‌اي با انبوهي از چالش‌ها و مسائل مديريتي تبديل شده‌اند. 

      دراين ميان، تحقيقات مي‌تواند نقش شايسته اي را از طريق توليد دانش، اطلاع‌رساني و ارائه راهكارهايي جهت حل مشكلات نظام سلامت انجام دهد. 
      تجربه جوامع توسعه يافته در عصر حاضر، آشكارا نشان از آن دارد كه تحقيق و توسعه در كنار يكديگر; قدرت، ثروت و رفاه را به ارمغان خواهد آورد. 
      بدون شك  توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، حفظ استقلال فرهنگي، اقتصادي، بدون پژوهش و توليد علم رخ نخواهد داد و بهمين علت جهت عقب نماندن از غافله شتابان توسعه،  بايستي با سرمايه گذاري هاي علمي، مالي و تجهيزاتي در حوزه پژوهش، اهدافمان را در توسعه محقق نماييم. پيشرفت‌هاي اخير در حوزه علوم پزشكي كشور اعم از روش‌هاي نوين درماني، تجهيزات و توليدات دارويي از دستاوردهاي تحقيقات علمي است.
       در كشور عزيزمان شبكه گسترده اي از اعضاي هيات علمي، نخبگان، پژوهشگران و مراكز تحقيقاتي، فعال مي باشد كه مي توانند با انجام پژوهش در حوزه هاي مختلف نظام سلامت، براي ارتقاي شاخص هاي سلامت و توسعه كشور گامهاي بلندي بردارند. 
      اينجانب ضمن تبريك اين روز، اميدوارم در سايه حمايتهاي رئيس محترم دانشگاه و پتانسيل نخبگان دانشگاه بتوانيم در اين راستا گامهاي موثري برداريم.

      سوم ارديبهشت ماه 99
      دكتر ابراهيم فلاحي معاون تحقيقات و فناوري 
      دانشگاه علوم پزشكي لرستان
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

ادرس: خرم اباد، كمالوند، كيلومتر٤ جاده خرم اباد- بروجرد، مجتمع پرديس دانشگاهي علوم پزشكي لرستان، معاونت تحقيقات و فناوري
تلفن:06633120172 فكس:06633120173
ايميل حقوقي: research@ lums.ac.ir
Page created in 1.5304501056671 seconds.
memoryUsage : 8368Kb