جمعه،10 فروردين 1403 English

معاونت تحقيقات و فناوري

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • دستورالعمل برگزاري هفته پژوهش و فناوري در استان
      كد خبر: 14962
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      تعداد بازديد: 112

      دستورالعمل برگزاري هفته پژوهش و فناوري در استان

      اين دستورالعمل براي تقويت ستادهاي استاني و تعيين سياست‌ها و برنامه‌هاي مربوط به هفته پژوهش و فناوري در استان‌ها تدوين شده است تا مسئولان استان براساس خط‌مشي‌هاي تعيين‌شده هفته پژوهش و فناوري را برنامه‌ريزي كنند.
      ترويج فرهنگ پژوهش و فناوري در سطح استان، تشويق و ترغيب پژوهشگران و فناوران استان به توليد بيشتر علم و فناوري، تبيين وضعيت موجود پژوهش و فناوري و روندها و آينده آن، شناسايي و عرضه يافته‌هاي پژوهش و فناوري، بسترسازي براي تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهش‌ها و فناوري‌هاي توسعه يافته، ايجاد فضاي تعاملي براي آشنايي ذي‌نفعان حال و آينده واحدهاي پژوهشي و فناوري با همديگر از جمله اهداف ملي برگزاري هفته پژوهش و فناوري است.
      همچنين عرضه عملكردهاي مطالعاتي و تحقيقاتي دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشي و دستگاه‌هاي اجرايي، تشويق و تقدير از پژوهشگران، فناوران، موسسات پژوهشي و دستگاه‌هاي اجرايي، ارزيابي فعاليت‌هاي پژوهشي و فناوري يك‌ساله دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشي، مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فناوري و دستگاه‌هاي اجرايي در استان و افزايش حساسيت و توجه مديران استاني به فعاليت‌هاي پژوهشي و فناوري از جمله اهداف عملياتي تعيين‌شده در دستو‌العمل برگزاري هفته پژوهش و فناوري در استان‌هاست.
      براساس اين ابلاغيه برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري و فن‌بازار و رونمايي از دستاوردهاي جديد در استان، برگزاري جشنواره تجليل از برگزيدگان پژوهش و فناوري استان، جشنواره شناسايي و توانمندسازي ايده‌هاي برگزيده (شتاب ملي) و تجليل از ايده‌پردازان منتخب استاني، تجليل از برگزيدگان پژوهش و فناوري دانش‌آموزي در سطح استان، تبليغات هدفمند رسانه‌اي در سطح استان، برگزاري نمايشگاه فن‌بازار، مستندسازي يافته‌ها و دستاوردهاي پژوهش و فناوري جديد، برگزاري نشست‌هاي تخصصي و سمينارها، برگزاري برنامه دانشگاه با درهاي باز در يكي از روزهاي هفته پژوهش و فناوري، ديدار با برجستگان و پيشكسوتان علمي استان و برگزاري تورهاي پژوهشي و تحقيقاتي از برنامه‌هايي است كه بايد در سطح استان در هفته پژوهش و فناوري برگزار شود.
      ستاد استاني هفته پژوهش و فناوري بايد در هر استان تشكيل شود كه رياست آن بر عهده استاندار است و ضمن حضور دبيركل، ساير اعضا هم شامل معاونان پژوهش و فناوري دانشگاه‌هاي استان، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشكي استان و معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي مركز استان، رئيس پارك علم و فناوري و مسئولان ديگر مراكز علمي استان بايد در ستاد استاني حضور داشته باشند.
      تصويب سياست‌ها، جهت‌گيري‌هاي اصلي و تعيين راهبردهاي هفته پژوهش و فناوري، هماهنگي و تصويب برنامه‌هاي هفته پژوهش و فناوري، بررسي و تصويب برنامه‌هاي ارائه شده از سوي كميته‌هاي ستاد استاني، بررسي و تصويب منابع مالي موردنياز، بررسي و تصويب جوايز، لوايح و تنديس‌ها و پيشنهاد روزها و شعارهاي هفته پژوهش و فناوري در استان از جمله وظايف اين ستاد است.
      همچنين در طول اين هفته بايد جشنواره شناسايي و توانمندسازي ايده‌هاي برگزيده (شتاب ملي) براي شناسايي، تشويق و معرفي شايستگي‌ها و توانمندي‌هاي ايده‌پردازان در جامعه و حفظ مالكيت معنوي ايشان و نيز براي ترويج فرهنگ نوآوري و تقويت خودباوري در توسعه فناوري به ويژه فناوري‌هاي نوين برگزار شود.
      بايد براي نمايش دستاوردهاي پژوهشي و فناوري، نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري و فن‌بازار مربوط به هر استان برگزار و كميته‌اي مستقل وظيفه برگزاري آن را برعهده بگيرد.
      مسئولان برگزاري هفته پژوهش و فناوري در هر استان براي اطلاع از ساير جزئيات و نحوه برگزاري و تشكيل كميته‌هاي علمي و عملياتي مي‌توانند دستورالعمل برگزاري را مطالعه كنند.

       دستورالعمل برگزاري هفته پژوهش و فناوري در استان

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints

.

ادرس: خرم اباد، كمالوند، كيلومتر٤ جاده خرم اباد- بروجرد، مجتمع پرديس دانشگاهي علوم پزشكي لرستان، معاونت تحقيقات و فناوري
تلفن:06633120172 فكس:06633120173
ايميل حقوقي: research@ lums.ac.ir
Page created in 0.72177004814148 seconds.
memoryUsage : 6883Kb